Monday, August 11, 2008

Hujung Minggu Yang Istimewa

Assalamualaikum buat semua.
Sobahul khair?
Semoga kita semua sentiasa diberikan kesihatan yang berpanjangan dalam menjalani kehidupan seharian. Semoga kita kita juga dipermudahkan dalam menjalani urusan seharian.
Saya ingin berkongsi sedikit cerita di hujung minggu yang baru saja berlalu.
Keluarga saya menerima kedatangan saudara dari kampung dengan gembira. Mereka berhajat untuk berada di rumah saya selama 2 hari kerana menghadiri majlis konvokesyen. 2 orang sekaligus pulak tu. Kedua-duanya adalah sepupu saya. Hari terima skrol mereka cuma berselang sehari, dan universiti pula di sekitar KL ni aje.
Jadi, ma & abah merancang-rancang untuk mengadakan sedikit majlis makan-makan. Alang-alang saudara yang jauh dari kampung datang, apa salahnya menjemput audara-mara lain yang tinggal di sekitar KL ni datang ke rumah kami.
Ini pun boleh diakatakan majlis house-warming setelah kami pindah ke rumah sekarang sejak april 08 yang lalu. Sekali dengan kesyukuran jugak la, setelah abah sembuh dari sakitnya.
Alhamdulillah, majlis yang dirancang berjalan dengan lancar sekali. Sudah tentulah tuan rumah yang amat sibuk kerana menyiapkan juadah untuk dihidang kepada tetamu, bahkan tak kering tangan melayan tetamu yang tidak putus-putus, dari tengahari sampai ke malam.
Nak tau apa juadah yang kami hidangkan. Nyum! Nyum! Nasi kerabu, laksa kuah lemak dan laksam. Serta juadah sampingan lain seperti agar-agar laici (aku buat sendiri), kek dan buah-buahan. Semua habis licin!
Majlis yang diadakan juga telah berjaya merapatkan ikatan ukhuwwah persaudaraan antara kami semua. Aku berdoa semoga pertemuan kami diberkati Allah, dan semoga ikatan ini akan berterusan erat sampai bila-bila.

No comments: