Monday, June 16, 2008

Happy Father's Day

Salam ceria dan selamat bertemu kembali pada hari Isnin yang menandakan bermulanya satu lagi minggu baru. Moga kita sentiasa diberikan kesihatan yang baik dan dipermudahkan Allah dalam menjalani kehidupan seharian.
Happy Father's Day! Selamat Hari Bapa kepada semua bapa di dunia ini terutama kepada Abah saya. Terima kasih atas segala-galanya. Abah telah mendidik saya dan adik-beradik menjadi manusia yang berguna. Abah juga menjadi pemimpin keluarga yang baik dalam membimbing kami. Saya sayang sangat Abah.
Saya ingin berkongsi serba-sedikit tentang Abah saya. Beliau adalah seorang yang penyayang, bertanggungjawab, rajin, berani, luas pengetahuan, suka bercucuk-tanam, pandai membaiki sesuatu dan banyak lagi. Yang saya sebutkan tu antara yang paling menonjol la sifatnya.
Selain itu, kalau kami adik-beradik meminta sesuatu daripada Abah, terutamanya yang melibatkan pelajaran, Abah akan bagi dan usahakan sampai dapat. Jarang sekali Abah tidak memenuhi permintaan kami.
Saya juga amat kagum dengan ilmu pengetahuan yang Abah miliki. Begitu luas sekali pengetahuan tentang isu-isu semasa yang Abah tahu. Tanyalah apa sahaja, Abah pasti ada jawapannya.
Abah juga amat mahir dengan jalan-jalan di sekitar Kuala Lumpur ni. Kalau saya nak ke mana-mana seperti ada seminar di sesuatu lokasi, pasti saya akan minta tolong Abah lukiskan peta di atas kertas. InsyaAllah, saya akan sampai ke sesuatu detinasi berdasarkan peta tersebut.
Mmmm, kalau ada apa-apa yang rosak kat rumah tu, Abah la yang jadik McGyver. Abah pandai baiki paip, lampu, suis letrik, dapur gas, sinki dll. KIranya, Abah ni pandai serba-serbi la.
Lagi satu, saya suka sangat dengar Abah bercerita. Dengan gaya dan intonasi suaranya, sesiapa yang mendengar pasti betul-betul menghayati apa jua yang Abah sampaikan. Abah juga agak kelakar sifatnya. Ada-ada aje cerita yang buatkan kami sekeluarga ketawa. Sebab tu sekarang ni Abah suka sangat tengok Just for Laugh.
Saya sentiasa mendoakan Abah diberikan kesihatan yang baik, panjang umur, murah rezeki, mendapat rahmat daripada Allah dan diberikan kegembiraan dalam hidupnya.

No comments: