Thursday, June 5, 2008

Harga Petrol Naik 78 sen

Salam penuh senyuman buat anda semua. Semoga hari ini lebih indah dan dipenuhi dengan pengisian yang bermanfaat.

Sesak! Begitulah suasana yang berlaku di semua stesen minyak di seluruh negara malam tadi. Ini gara-gara kenaikan harga petrol yang diumumkan oleh Perdana Menteri lewat petang semalam. Dalam perjalanan balik ke rumah semalam, saya mendapati stesen minyak berdekatan rumah diserbu oleh pengguna yang beratur panjang. Jam pada waktu adalah 6.30 petang.

Sah! Ini mesti pasal harga minyak naik. Bila sampai kat rumah, keluarga ada memberitahu bahawa baru keluar berita kt tv pasal ni. Nasib baik saya baru aje isi minyak 2 hari lepas, baru berkurang sepetak. So, tak perlu top-up minyak rasanya. Cam tak berbaloi la nak beratur lama-lama untuk isi minyak.

Abah terus bagitau nak isi minyak sebab dah keluar warning light minyak nak habis. Abah kata, kalau lambat, nanti minyak habis pulak. Hah! Sejam kemudian, baru abah balik, nak dekat pukul 8 malam dah masa tu. Huh! Memang semua kena penangan hebat bila minyak naik ni.

Malam tadi gak kitaorang adik-beradik berhimpit dalam kereta bila pergi ke shah alam sebab nak jumpa atih. 4 orang dok belakang, campur lagi adik bongsu yang beriba atas ma. Hehe. Keluarga saya makan malam dengan atih kat Pak Li, seksyen 17.

Lepas ni, kena ambil langkah yang sesuai untuk menjimatkan penggunaan petrol. Keluar bila perlu sahaja dan berbelanja dengan berhemah.

No comments: