Monday, June 23, 2008

The Incredible Hulk

















Salam penuh ceria buat semua. Bertemu kembali di hari Isnin, hari permulaan minggu baru. Diharap cuti hujung minggu telah dimanfaatkan sebaik mungkin.

Saya telah berpeluang menonton satu filem hebat dari Hollywood bertajuk The Incredible Hulk pada 14 Jun lalu.

Fantastic!

Satu filem yang amat menarik dan penuh dengan aksi-aksi hebat. Saya bersama 2 orang sahabat yang menonton amat berpuas hati setelah keluar dari panggung wayang.

Filem ini mengisahkan tentang edward norton (bruce banner/hulk) yang menjadi orang buruan pihak tentera untuk mendapatkan hasil kajian yang dilakukannya. Bruce mendapat pertolongan daripada Liv Tyler (betty ross) dalam usaha menyelamatkan dirinya.

Apabila pihak tentera yang diketuai oleh Jeneral menyerangnya, Bruce akan bertukar menjadi hulk setelah tidak dapat mengawal kemarahannya yang melampau. Namun, pihak tentera juga telah menyuntik salah seorang anggotanya dengan sejenis serum, seterusnya menyebabkan anggota tersebut akhirnya bertukar menjadi raksasa.

Kemudian, raksasa ini telah menyerang orang ramai dan berlawan dengan hulk dalam usaha membuktikan siapa yang lebih gagah. Akhirnya, sudah pastilah hero yang akan menang. Hooray!!!

Satu filem yang amat menarik untuk ditonton oleh seisi keluarga!

No comments: