Wednesday, June 4, 2008

Salam motivasi buat anda semua. Semoga ceria-ceria selalu pada hari ini.

"Friendship is forever"...kawan, sahabat atau apa sahaja yang kita panggil orang yang sangat penting dan berharga dalam hidup kita. Anda sedar atau tidak? Sejak dari kecil sehinggalah kita dewasa, kawan menjadi tempat kita bermain bersama, bergurau-senda, berkongsi cerita, meluah rasa dll. Rasanya, tanpa kawan hidup kita pasti senyi, kan?

Inilah cerita yang ingin saya kongsi. Semalam, ada seorang kawan sepengajian di universiti dengan saya telah menghubungi saya. Dia memberitahu telah bekerja di kawasan sekian, sekian. Saya bertanya lebih lanjut untuk mengetahui lokasi sebenar dia berada. Rupa-rupanya, tempat dia bekerja sangat hampir dengan rumah saya sekarang. What a coincidence!

Saya mengambil keputusan untuk buat surprise kat dia. Balik daripada kerja, saya terus singgah di tempat dia berada. Alangkah terkejutnya dia bila dapat bersua muka dengan saya. Reaksi mukanya begitu gembira dan ceria sekali. Saya pun happy sangat. Maklumlah, kami pun dah lama sangat tak berjumpa. Rasanya dah setahun lebih masa last kami jumpa.

Sempat la jugak kami berbual mesra, bertanya khabar dan bercerita tentang perkembangan diri masing-masing. Alhamdulillah, masing-masing gembira dengan kehidupan yang dilalui. Begitulah pertemuan antara kami.

Semoga kami dapat berjumpa dengan lebih kerap lagi, insyaAllah.

Ok, selamat menjalankan tugas!

No comments: